Friday, March 5, 2010

just thinking..

~is it real?~
im going to be married?
ya Rabb.. i think that im not prepare yet..
this is too fast..
but.. i know..
You know what is the best 4 me..
im juz thinking..
my parents..
my mama..abah..
i will leaving them.. im the only daughter in the family..
mama.. i miss u..

mama..

insan teragung dlm hidupku..
aku tidak pernah mengenalimu, mama..
aku tidak pernah merasakan btapa beruntungnya dpt mama..
aku lngsung tidak pernah merasakan
btpa bertuahnya aku krn ada mama..
tp.. setelah 5 thun berjauhan..
aku kira dpt bersamamu..
namun, allah menentukan sglanya mama..
aku berpisah lg selama 3 thn..
sedangkan ktk itu..
aku akui..
aku baru shj dpt mengenalimu mama..
mama.. rupanya bkn setakat itu shj..
allah takdirkan kita terpisah dgn wktu yg amat singkat
sedngkn aku msih tidak dpt merasakan
kehangatan belai kshmu mama..
aku disunting seorg jejaka..
dan kau telah setuju memilihnya..
dan..
kau putuskan kami menikah..
sedangkan,..
kita baru shj rapat..
mama..
sepanjng persiapan pernikahan..
baru aku tahu..
warna kegemaranmu..
baru aku tahu..
telatahmu..
dan..baruku tahu..
kau mama yg hebat..
mama.. kau tabah menghadapi perpishn ini..
wlupun kutahu..kau sembyikannya
disebalik raut wjhmu nan indah itu..
kau tersenyum tatkala mberi khbr gmbira ini..
namun..ku tahu, disudut hatimu..
kau berduka..
mama..andai masa mampu diputar kmbli..
aku teringn utk bersamamu..
utk memasak bsmamu..
bergelak tawa dgnmu..
mama..

thnx 4 everything..
inilah masanya utkku selami hatimu..
krn..
aku juga bakal bergelar mama..
nmun..aku tetap tidak dpt mengalahkanmu..
kau mamaku..
aku bangga krn ditakdirkan
dilahirkan dlm rahimmu..
doaku..
kau disisiNya yg Esa

mama..
I LOVE U..

4 my beloved mama.
hjh suzana

No comments:

Post a Comment